bara

Παρασκευή 10 Ιανουαρίου 2014

Μαθήτρια του 3ου ΓΕΛ στο Ευρωπαϊκο Κοινοβούλιο Νεων στη Ρίγα

Η 75η Διεθνής Σύνοδος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου Νέων υποδέχεται το 3ο ΓΕΛ Αλεξ/πολης στη Λετονία.Δύο μαθήτριες του σχολείου μας συμμετείχαν στην πρόσκληση του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου Νέων Ελλάδος (Ε.Κ.Ν.Ε.) στην 28η Εθνική Συνδιάσκεψη του Ε.Κ.Ν.Ε για την επιλογή της Εθνικής Αποστολής –αποτελούμενης από επτά άτομα- που θα εκπροσωπήσει την Ελλάδα στην 75η Διεθνή Σύνοδο του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου Νέων στη Ρίγα, την άνοιξη του 2014. Η Εθνική Συνδιάσκεψη έλαβε χώρα στη Θεσ/νικη από την Παρασκευή 13/12/2013 έως και την Κυριακή 15/12/2013, όπου συμμετείχαν μαθητές από Λύκεια των Περιφερειών Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, Κεντρικής Μακεδονίας, Δυτικής Μακεδονίας, Ηπείρου και Θεσσαλίας.
Οι μαθήτριες Γραμματοπούλου Ευαγγελία από την τρίτη τάξη (Γ5) και Σανδαλτζοπούλου Ελισάβετ από την δευτέρα (Β3) που επιλέχτηκαν μεταξύ των συμμαθητών τους βάσει της επίδοσής τους κατά την προηγούμενη σχολική χρονιά και της απαιτούμενης άριστης γνώσης της αγγλικής γλώσσας, ανταποκρίθηκαν με την απαιτούμενη υπευθυνότητα και σοβαρότητα στις απαιτήσεις της συνάντησης και έδωσαν τον καλύτερο τους εαυτό, πετυχαίνοντας σημαντικές διακρίσεις. Η Σανδαλτζοπούλου Ελισάβετ επιλέχτηκε στους επτά συμμετέχοντες με την καλύτερη παρουσία στην Εθνική Συνδιάσκεψη Επιλογής και προκρίνεται για να συμμετάσχει στην 75η Σύνοδο του Ε.Κ.Ν.Ε. στη Ρίγα της Λετονίας και η Γραμματοπούλου Ευαγγελία κατατάχθηκε στην ενδέκατη θέση από το σύνολο των 112 μαθητών που συμμετείχαν στην Εθνική Συνδιάσκεψη.
Τις τρεις μέρες της Εθνικής Συνδιάσκεψης στη Θεσ/νικη οι μαθήτριές μας έζησαν έντονες στιγμές. το πρόγραμμα απαιτούσε όχι μόνο πνευματικές αλλά και …σωματικές δυνάμεις, καθώς την πρώτη μέρα παράλληλα με την τελετή έναρξης πραγματοποιήθηκαν οι διαδικασίες δόμησης των ομάδων (teambuilding) -το πρώτο και κύριο συστατικό κάθε Συνδιάσκεψης του Ε.Κ.Ν.Ε.- μέσα από παιχνίδια/ δραστηριότητες ιδιαίτερης έντασης και σωματικής προσπάθειας. Στόχος τους ήταν να δημιουργηθούν οι συνθήκες γνωριμίας και οικειότητας μεταξύ των συμμετεχόντων, ώστε να καλλιεργηθεί το κατάλληλο κλίμα ομαδικότητας και συνεργασίας στα πλαίσια κάθε Επιτροπής για την επίτευξη του σκοπού των επόμενων δύο ημερών. Το Σάββατο ήταν αφιερωμένο στο Committee Work. Καθεμία από τις μαθήτριές μας εργάστηκε από κοινού με τους άλλους μαθητές (13 περίπου σε αριθμό) της Επιτροπής στη θεματική ενότητα που επέλεξε και υπό την καθοδήγηση των έμπειρων Προέδρων των Επιτροπών (Chairpersons) κατέληξαν με το τέλος της ημέρας σε ένα ομόφωνο πόρισμα (Resolution), το οποίο και αποτέλεσε τις καταγεγραμμένες πλέον θέσεις της Επιτροπής τους. Η δομή του πορίσματος ήταν συγκεκριμένη και πανομοιότυπη με αυτή του «κανονικού» Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου. Η Ελισάβετ επέλεξε το θέμα Climate Change (CLIM) και η Ευαγγελία το θέμα Foreign Affairs (AFET). Η διαδικασία ήταν ιδιαίτερα κουραστική και διήρκεσε από το πρωί μέχρι τις 22:00 μ.μ. Όπως ανέφεραν και οι δύο μαθήτριες ο ανταγωνισμός ήταν μεγάλος, καθώς οι απόψεις που πρότειναν δεν γινόταν εύκολα αποδεκτές από την υπόλοιπη ομάδα, ενώ οι εργασίες τους παρακολουθούνταν εκ περιτροπής από την Κριτική Επιτροπή (Jury) και η αξιολόγησή τους σε ένα πρώτο επίπεδο κρινόταν και από τον πρόεδρο της Επιτροπής τους. Η τρίτη και επισημότερη μέρα της Συνόδου περιλάμβανε τη Γενική Συνέλευση (General Assembly), όπου κάθε Επιτροπή προετοιμασμένη κατάλληλα παρουσίαζε σε αυτήν τα πορίσματά της, τα οποία γίνονταν αντικείμενο ανοικτού debate. Με τη λήξη του ακολουθούσε ψηφοφορία και τα πορίσματα είτε γίνονταν αποδεκτά από τη Γενική Συνέλευση είτε απορρίπτονταν.
Και οι δύο μαθήτριές μας ξεχώρισαν ήδη από την ημέρα των εργασιών των Επιτροπών τους, αφού καθεμία τους επιλέχτηκε από την ομάδα να μιλήσει σε καίριο πόστο. Η Ευαγγελία ανέλαβε τον εναρκτήριο λόγο (defense speech) τρίλεπτης περίπου διάρκειας της Επιτροπής της ακολουθώντας το τυπικό δόμησής του και κρατώντας την οπτική επαφή με το κοινό, ενώ η Ελισάβετ ανέλαβε τον εξαιρετικά δύσκολο ρόλο να απαντήσει στις ερωτήσεις του ανοιχτού debate. Η δυσκολία της θέσης της εντοπίζεται στο ότι μπορούσε να υποθέσει τις πιθανές ερωτήσεις-ενστάσεις έναντι των πορισμάτων της ομάδας της (έπειτα και από την καθοδήγηση του Προέδρου της Επιτροπής της την προηγούμενη μέρα), χωρίς όμως να είναι απόλυτα βέβαιη για τη διατύπωσή τους. Το τελευταίο θεωρώ πως πρόσθεσε ακόμη έναν βαθμό δυσκολίας στο ρόλο που κλήθηκε να αναλάβει για την ομάδα της. Η παρουσία και των δύο ήταν εξαιρετική. Η προετοιμασία των κοριτσιών τόσο τις προηγούμενες εβδομάδες όσο και κατά τη διάρκεια της Εθνικής Συνδιάσκεψης απέδωσε καρπούς. Η ευκρίνεια και η συντομία του γραπτού εναρκτήριου λόγου της Ευαγγελίας αλλά και η εύστοχη τοποθέτηση της Ελισάβετ στο ανοιχτό debate σε συνδυασμό με την αυτοπεποίθηση, τη σταθερότητα και τη φυσική ροή του λόγου της (στοιχεία για τα οποία δέχτηκε συγχαρητήρια από τον Πρόεδρο άλλης Επιτροπής σε ένα από τα διαλείμματα) συντέλεσαν στην επιτυχία τους.
Ο Σύλλογος των διδασκόντων του σχολείου μας και η διευθύντρια συγχαίρει επίσημα τις δύο μαθήτριες για την αξιόλογη προσπάθεια και την τελική τους επιτυχία. Στην Ελισάβετ που θα συμμετέχει επίσημα στη Διεθνή Σύνοδο του Ε.Κ.Ν. στη Ρίγα ανάμεσα σε 250 περίπου νέους από 36 ευρωπαϊκές χώρες εύχεται η συγκεκριμένη εμπειρία να αποτελέσει το ξεκίνημα μιας νέας πορείας και δράσης στη ζωή της και στην Ευαγγελία που επίσης κέρδισε μία σημαντική θέση στους πρώτους αναπληρωματικούς αλλά και τη συμμετοχή της σε διεθνή fora και περιφερειακές και εθνικές Συνόδους του Ε.Κ.Ν. στο εξωτερικό, να συνεχίσει με το ίδιο αμείωτο ενδιαφέρον για συμμετοχή και διάκριση σε τομείς που την ενδιαφέρουν. Ως συνοδός εκπαιδευτικός των κοριτσιών στην Εθνική Συνδιάσκεψη που παρακολούθησα από κοντά τον αγώνα και την προσπάθειά τους, νιώθω διπλά υπερήφανη που έζησα μαζί τους την επιτυχία τους. Ευχαριστίες πρέπει να αποδοθούν και στον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων του σχολείου μας που κάλυψε τα έξοδα μετακίνησης, διαμονής και σίτισης των μαθητριών και της συνοδού εκπαιδευτικού και συγχαρητήρια στους γονείς τους για τη διάκριση των παιδιών τους.
Η συνοδός εκπαιδευτικός
Ξανθοπούλου Ειρήνη (ΠΕ02)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου